Nieuwsbrief

Meld u snel aan op onze nieuwsbrief om altijd op de hoogte te zijn van de meest recente aanbiedingen.

Aanmelden

FAQ

Veel gestelde vragen (FAQ)


1  Hoe ziet het huur traject eruit?

2  Wat is de minimale huurperiode?

3  Krijg ik korting bij meerdere jaren huren?

4  Waarom huren en niet leasen?

5  Ook voor de startende horecaondernemers?

6  Hoe zit het met onderhoud?

7  Logboek, wat is dat?

8  Hoe zit het met garantie?

9  Hoe zit het met installatiewerk en aansluiten?

10  Wat gebeurt er na de huurperiode?

11  Hoe gaat het bezorgen en retourneren?

12  Waarom moet ik een proces-verbaal (aflever document) tekenen bij aflevering?

13  Moet ik zelf aanwezig zijn om de levering in ontvangst te nemen?

14  Is de huurovereenkomst overdraagbaar?

15  Terughuren, wat houdt dat in en waarom zou ik dat doen?

16  Kan ik ook apparatuur huren die niet in de webwinkel staan?

17  Ondersteuning

18  Wat doen jullie met mijn gegevens?



1  Hoe ziet het huur traject eruit?


Huren bij KRC is onderverdeeld in twee lijnen;


Premium-lijn (nieuw of zeer jong gebruikt, huurperiode maximaal: 3x 12 maanden


Budget-lijn(occasions) huurperiode maximaal: 3x 12 maanden met optie tot kopen na 36 maanden tegen restwaarde


U kunt een Premium machine huren voor een periode van 3x 12 maanden (jaarlijkse verlenging). Na 36 maanden gaat uw Premium-lijn machine over in de Budgetlijn. Deze kunt u dan vervolgens nogmaals huren voor een periode van 3x 12 maanden (jaarlijkse verlenging).



2  Wat is de minimale huurperiode?


U huurt voor een minimale periode van 12 maanden, deze huurtermijn wordt steeds stilzwijgend verlengd voor een periode van 12 maanden, na 3 keer 12 maanden wordt de huurovereenkomst automatisch beëindigd. Daarna heeft u de keuze om de door u gehuurde horeca-apparatuur (uit de Budgetlijn) te kopen. Apparatuur uit de Premium-lijn wordt na 3 x 12 maanden toegevoegd aan de Budgetlijn. Uiteraard kunt u het apparaat gewoon blijven inzetten in uw keuken, maar door dat deze in de Budget-lijn zal worden aangeboden kan deze voor een aantrekkelijker maandbedrag worden gehuurd. U hoeft hier verder zelf geen actie op te ondernemen, na het verlopen van de huurtermijnen neemt KRC zelf contact met u op om u een huurvoorstel voor de Budget-lijn te doen.



3  Krijg ik korting bij meerdere jaren huren?


Bij meerdere jaren huren ontvangt u tot maximaal 10% korting per maand, hieronder de uitleg:

 

  • U kiest voor 12 maanden = reguliere maand tarief
  • U kiest voor 24 maanden = dan ontvangt u in het 2e jaar een korting van 5%  per maand
  • U kiest voor 36 maanden = dan ontvangt u in het 2e jaar een korting van 5% per maand en in het 3e jaar een korting van 10% per maand

De korting is alleen van toepassing als u direct kiest voor een huurperiode van 24 maanden of 36 maanden.



4  Waarom huren en niet leasen?


Het huren van horeca-apparatuur bij The Kitchen Rental Company geeft u de vrijheid, flexibiliteit en zorgeloosheid die nodig is om in een snel veranderende wereld succesvol te zijn. De looptijden van huurovereenkomsten zijn standaard 12 maanden en worden hierna per 12 maanden verlengt. Wanneer u na 12 maanden besluit om toch een ander apparaat in te zetten om uw capaciteit verhogen of om efficiënter mee te gaan werken, denken wij graag met u mee en maken graag een aanbieding welke geheel op u wordt afgestemd.


Nadelen leasen:


  • Lange lease overeenkomst (ca. 60 maanden)
  • Geen tussentijdse mogelijkheid voor wijzigingen
  • Vaak niet overdraagbaar bij verkoop van uw horecabedrijf
  • Geen tussentijdse mogelijkheid voor upgrade of wijziging in apparatuur

Daarnaast is het huren van uw horeca apparatuur overwegend goedkoper dan een leaseovereenkomst voor 12, 24 of 36 maanden. Kortom, huren geeft u de vrijheid!



5  Ook voor de startende horecaondernemers?


Het huren van horeca-apparatuur is juist ook voor startende horecaondernemers interessant. Wanneer u start met ondernemen maakt u een inschatting van de bezettingen en daarmee de gewenste capaciteit. In de praktijk blijkt dan vaak dat de gewenste capaciteit toch te laag of te hoog is ingeschat. Wanneer dit zich voordoet kunt u al na de eerste huurtermijn kiezen voor een groter, kleiner of wellicht totaal ander apparaat. Hiermee kunt u flexibel inzetten op de altijd veranderende markt. Voordelen; rust en ruimte om te ondernemen, mogelijkheid tot wijzigen van apparatuur en overzichtelijke maandelijkse kosten zonder verrassingen achteraf.



6  Hoe zit het met onderhoud?


Bij The Kitchen Rental Company zijn er twee mogelijkheden met betrekking tot huren van keukenapparatuur of inventaris, Premium-lijn of Budget-lijn. Deze huurlijnen hebben andere mogelijkheden qua onderhoud en garantie;

 

Premium-lijn (nieuw of zo goed als nieuw)

In deze Premium-lijn worden nieuwe of zo goed als nieuwe apparaten verhuurd. Indien gewenst worden deze apparaten geleverd met een Kitchen Rental Company onderhoudsplan of een Full-Service onderhoudsplan van de fabrikant / importeur. Met een Full-Service onderhoudsplan is het streven om binnen 24 uur na melding de storing te verhelpen. In het Full-Service onderhoudsplan zitten alle onderdelen (slijtage onderdelen uitgesloten), arbeid en voorrijkosten inbegrepen waardoor u als ondernemer niet voor vervelende verrassingen komt te staan. Het Full-Service onderhoudsplan zit niet standaard in de maandelijkse huurprijs inbegrepen, deze dient u optioneel te bestellen.

Wanneer u er voor kiest om de Premium-lijn apparatuur zelf te onderhouden zijn er geen bijkomende onderhoudsplan of Full-Service onderhoudsplan kosten. U dient dan wel een bijgeleverd logboek bij te houden met de bewijzen van service en onderhoud uitgevoerd volgens opgave van de fabrikant / importeur. Schades (aantoonbaar) voortvloeiend uit niet, gebrekkig of niet tijdig uitgevoerd onderhoud wordt door The Kitchen Rental Company achteraf bij u in rekening gebracht.


Budget-lijn (occasion)

Om de kosten per maand zo laag als mogelijk te houden voor u als ondernemer worden de apparaten volledig nagezien en indien van toepassing gekeurd voor aflevering op uw adres. Hierna neemt u de apparatuur in uw eigen onderhoudsplan mee en draagt, indien van toepassing, zelf zorg voor eventuele jaarlijkse keuringen. Wanneer u ervoor kiest om de apparatuur zelf te onderhouden zijn er geen bijkomende kosten. Wel dient u een logboek (bijgeleverd) bij te houden met de bewijzen van service en onderhoud uitgevoerd volgens opgave van de fabrikant / importeur. Schades (aantoonbaar) voorvloeiend uit niet, gebrekkig of niet tijdig uitgevoerd onderhoud wordt door The Kitchen Rental Company achteraf bij u in rekening gebracht.


 

7  Logboek, wat is dat?


De gehuurde apparaten worden, voorzien van een logboek geleverd op uw locatie. In het logboek vindt u de technische gegevens van uw apparaat, de gewenste service interval, belangrijke contactgegevens en de voorwaarden van The Kitchen Rental Company. Indien nodig wordt er tevens een temperatuur log-lijst meegeleverd waarmee u periodiek de temperatuur kan loggen. Dit is zeer waardevolle informatie voor de onderhoudsmonteur en periodiek controle. Met een juiste temperatuur log kan er vaak op voorhand preventief onderhoud worden uitgevoerd om grote en vaak dure schades te voorkomen.



8  Hoe zit het met garantie?


Wanneer u een product huurt uit de Premium-lijn, is de fabrieksgarantie van toepassing. Indien gewenst kunt u een Full-Service onderhoudsplan aangaan voor de door u gehuurde apparaten. Met een Full-Service onderhoudsplan is het streven om binnen 24 uur na melding de storing te verhelpen. In het Full-Service onderhoudsplan zitten alle onderdelen (slijtage onderdelen uitgesloten), arbeid en voorrijkosten inbegrepen. Wanneer u kiest voor een product uit de Budget-lijn, ontvangt u een apparaat wat volledig is nagezien en indien van toepassing, is voorzien van geldige keurmerken. Na aanvang van de huurperiode bent u zelf verantwoordelijk voor het onderhoud en is er geen garantie op onderdelen door The Kitchen Rental Company. Wanneer een apparaat aantoonbaar definitief defect is, zal The Kitchen Rental Company deze in overleg met u op korte termijn vervangen voor een vergelijkbaar apparaat.



9  Hoe zit het met installatiewerk en aansluiten?


The Kitchen Rental Company levert de door u gehuurde horeca apparaten tot aan uw deur. De montage en installatie van uw gehuurde apparaten dient u zelf uit te (laten) voeren door een erkende installatiepartner. De installatie voorschriften worden (indien van toepassing) meegeleverd met uw logboek bijbehorend bij het apparaat.



10  Wat gebeurt er na de huurperiode?


Nadat de huurperiode is verstreken dient het gehuurde weer geretourneerd te worden aan de Kitchen Rental Company volgens de huurovereenkomst.


 

11  Hoe gaat het bezorgen en retourneren?


Bij beëindiging van de huurovereenkomst kunt u het gehuurde retourneren naar het adres van The Kitchen Rental Company. Bij binnenkomst wordt het apparaat nagezien op compleetheid en werking. Wanneer deze akkoord voor retour is bevonden door onze serviceafdeling, ontvangt u een bevestiging van beëindiging van uw contract en akkoord voor retournering. Indien het gehuurde niet compleet of defect wordt geretourneerd, ontvangt u een opgave van de vastgestelde punten en de mogelijke verbonden kosten met deze. U maakt zelf de keuze om deze reparaties uit te laten voeren door KRC of het apparaat zelf te laten repareren door uw onderhoudspartij.



12  Waarom moet ik een proces-verbaal (aflever document) tekenen bij aflevering?


Bij het in ontvangst nemen van uw gehuurde apparaat, vraagt de transporteur u om een proces-verbaal van levering te ondertekenen. Hiermee geeft u aan dat u het juiste gehuurde apparaat in goede staat en orde heeft ontvangen. Tevens kunt u hierop uw bevindingen aangeven zoals  (mogelijke) schades of incompleetheden tijdens de levering. Wanneer u akkoord bent gegaan met de levering en het proces-verbaal heeft ondertekend, is reclamatie over schades, onvolkomenheden, gebreken of ontbreken van onderdelen niet meer mogelijk. Dit is tevens de leidraad voor de retour procedure, mogelijke beschadigingen welke reeds aanwezig waren bij aanvang van de huur worden uiteraard niet aan u doorberekend



13  Moet ik zelf aanwezig zijn om de levering in ontvangst te nemen?


Wanneer u uw levering verwacht en u zelf niet in staat bent om deze aan te nemen, is het mogelijk om iemand anders te machtigen namens u. U kunt het machtigingsformulier vinden op onze website. Het is van belang dat uw gemachtigde het opgegeven identiteitsbewijs kan overleggen tijdens het afleveren zodat de transporteur kan vaststellen dat het door u gehuurde apparaat door de persoon aanwezig geaccepteerd mag worden.



14  Is de huurovereenkomst overdraagbaar?


Uiteraard kunt u uw Kitchen Rental Company huurovereenkomst overdragen aan een andere ondernemer bijvoorbeeld bij de verkoop van uw horecaonderneming. Wel zo makkelijk en de zaken kunnen zonder oponthoud door blijven gaan. U dient dit echter wel te melden bij The Kitchen Rental Company zodat wij na acceptatie een aangepast huurcontract kunnen opstellen zonder extra kosten.



15  Terughuren, wat houdt dat in en waarom zou ik dat doen?


Wanneer u snel dient te beschikken over een werkkapitaal, is het mogelijk om uw huidige keuken volledig te verkopen aan KRC. Vervolgens kunt u uw keuken voor een vast laag bedrag per maand gewoon blijven gebruiken zoals u altijd al heeft gedaan. Het eerste onderhoud, keuringen of reparaties worden door de partners van KRC uitgevoerd, waarna u vervolgens zelf het onderhoudsplan verder uitvoert zoals u dit al gewent te doen bent. Wanneer er een apparaat in uw keuken definitief defect raakt, verzorgt KRC een vergelijkbaar vervangend apparaat tegen dezelfde lage maandlasten als de voorgaande. Hiermee bent u verzekerd van continuïteit voor uw bedrijf en voorkomt u grote onvoorziene kosten.



16  Kan ik ook apparatuur huren die niet in de webwinkel staan?


Bij The Kitchen Rental Company kunt u alle apparaten huren. Wanneer u een apparaat wenst te huren welke niet op de webshop getoond wordt, is het evengoed mogelijk om deze te huren. Afhankelijk van de beschikbaarheid van een passende occasion is het mogelijk om deze op basis van de Budget-lijnvoorwaarden te huren. Wanneer er geen passende occasion beschikbaar is, is het ten aller tijden mogelijk om in de Premium-lijn een nieuw apparaat te huren. Afhankelijk van uw wens kan deze met of zonder onderhoudsplan worden gehuurd. Voor een onderhouds- en garantie plan worden additionele kosten per maand gerekend. Deze zijn niet inbegrepen in het maandbedrag. Indien u een apparaat wenst te huren welke niet getoond wordt op de webshop, kunt u via het contactformulier een bericht achter laten met uw gewenste apparaat. U ontvangt dan op korte termijn een voorstel voor Budget en/of Premium huur en de mogelijk bijbehorende onderhouds- en garantie plannen.



17  Ondersteuning


De medewerkers van The Kitchen Rental Company staan graag voor u klaar. Zij staan u telefonisch of via de mail te woord om u verder te helpen. Heeft u een vraag over een product of bent u geïnteresseerd in het maken van een afspraak voor advies op maat? Neemt u gerust contact met ons op. Wilt u een storing melden of onderhoud inplannen? Ook daarvoor kunt u bij ons terecht, onze klantenservice staat graag voor u klaar.



18  Wat doen jullie met mijn gegevens?


Uw bedrijfs- en persoonsgegevens worden opgeslagen door ons volgens het geldende AVG-regelement. Indien gewenst, worden uw gegevens op uw verzoek verwijderd uit onze database. Hiervoor kunt u per mail een verzoek sturen aan KRC. Na verwijdering van u gegevens zullen wij u een bevestiging hiervan doen toekomen.




Mocht een vraag hier niet tussen staan, stel dan uw vraag telefonisch of per email.


Telefoon: 033-2003090

Email: info@kitchenrentalcompany.nl